Aby mówić o powodzeniu projektu, jego oddziaływanie, mimo tymczasowego charakteru, ma wywołać trwała zmianę w Twoim przedsięwzięciu. Reforma wynikła z realizacji Twojego projektu powinna pociągać za sobą kolejne transformacje. Dlatego tak istotne jest sprawne przeprowadzenie tego procesu, włączenie w jego przebieg managementu i Twoich pracowników oraz kontrola skutków jego realizacji. Praca nad projektem zaczyna się od znalezienia pomysłu, który pomoże w rozwoju Twojego przedsięwzięcia. W KPI Consulting rozumiemy, że trudno Ci złapać właściwy dystans do własnego przedsięwzięcia, tak potrzebny by wyjść poza inside box thinkig.
Wiemy również, że interdyscyplinarna wiedza nie musi leżeć w zakresie Twoich biznesowych kompetencji. Wierzymy także, że realna zmiana w oparciu o dobrze przeprowadzony projekt, jest szansą na Twój trwały rozwój. Dlatego proponujemy Ci nasze usługi, które pozwolą Ci na uzyskanie rzetelnej informacji wynikającej z obiektywnych i weryfikowalnych analiz i pomiarów dotyczących potrzeb, problemów, mocnych stron i obszarów do rozwoju. Pomożemy Ci również zdefiniować cele projektowe i biznesowe, które staną się podstawą oceny efektywności projektu.
Najważniejszym etapem każdego projektu doradczego jest zbudowanie trwałej relacji z klientem oraz ścisła współpraca między konsultantem a managementem firmy oraz jej pracownikami, którzy uczestnicząc wspólnie w procesie jego wdrażania, będą się czuli finalnie za niego odpowiedzialni. Naszą dewizą jest łączyć ludzi i ich interesy.
CO KONKRETNIE ZYSKUJESZ?
Szerszą perspektywę.
Wiemy, że jesteś oddany własnemu przedsięwzięciu czasami tak mocno, że nie zauważasz możliwości, szans i zagrożeń, które pojawiają się na zewnątrz Twojego pudełka. Pozwól nam rzucić naszym profesjonalnym, chłodnym okiem na Twoje przedsięwzięcie, a szybko wskażemy Ci nowe, szersze perspektywy rozwoju. Dobierzemy też odpowiedni dla potrzeb projektu zespół doradczy.
Właściwą diagnozę.
Ponieważ jesteś integralną częścią Twojego przedsięwzięcia, przez większość czasu koncentrujesz się na perspektywie wewnątrz. Nie jesteś zatem w stanie obiektywnie ocenić swojej sytuacji. My patrzymy na Ciebie z zewnątrz, dlatego jest dla nas możliwe postawienie właściwej diagnozy, która pomoże nam zidentyfikować wyzwania strategiczne, jakie stoją przed Twoją firmą. Przedstawimy Ci konkretne cele strategiczne oraz ich szczegółowy plan wdrożenia.
Wsparcie.
Mieć dobry pomysł i plan na jego wdrożenie, to dopiero połowa sukcesu. Następnym krokiem jest jego pomyślne wdrożenie. Rozumiemy, że każdy nowy porządek rodzi się w bólach i wyrasta z chaosu. Zapewne ten moment przeraża Cię najbardziej, dlatego nie przejmuj się, wesprzemy Cię we wdrażaniu planu. Zaczniemy od nawiązania skutecznej komunikacji między członkami Twojego zespołu doradczego, by powoli przekazać stery nad projektem w Wasze ręce. Będziemy uważnie śledzić postępy dokonywane przez Wasz zespół i wskazywać na rozwiązania pojawiających się problemów.
Wiedzę.
Kiedy projekt się zakończy, dokonamy jego ewaluacji, przygotowując dla Ciebie raport powykonawczy. Jeżeli w trakcie realizacji projektu wystąpią jakieś istotne problemy, wdrożymy fakultatywne działania doszkalające dla zespołu.
STUDIUM PRZYPADKU
Zobacz, jak sobie radzimy z rozwiązywaniem strategicznych projektów na przykładzie wziętym z naszego biznesowego życia.
Oto projekt doradczy przygotowany dla firmy X, który obejmował wdrożenie konkretnych strategii mających na celu zwiększenie konkurencyjności firmy na lokalnym rynku przez skuteczną reklamę innowacyjnej usługi. Firma X to mała kwiaciarnia w 24 tysięcznej miejscowości. Od lat była znana z pięknie wykonywanych wiązanek, fachowej wiedzy na temat florystyki oraz terminowości realizacji zlecenia. Przez kilka pierwszych lat rozwijała swój zasięg głównie dzięki marketingowi szeptanemu. Kiedy w najbliższej okolicy pojawiła się duża sieciówka, proponująca kawę i ciastko w cenie 7 zł za zestaw w pięknie urządzonym kwiatowym patio, obroty firmy X zaczęły spadać. Właścicielka zauważyła, że stali klienci do niej wracają, jednak nie pojawiają się nowi. Próbowała zachęcać nową klientelę promocyjnymi cenami i wyjątkową usługą tworzenia wiązanki razem z klientem. Niestety jej działania okazały się bezskuteczne, a wojna cenowa zaczęła się obracać przeciwko niej. Zrezygnowana, zgłosiła się do nas.
CO ODKRYLIŚMY?
- Firma nie miała większych problemów finansowych, organizacyjnych czy strategicznych. Rozwijała się prawidłowo w obrębie własnych możliwości.
- Nowa usługa była na tyle innowacyjna, że budziła wielkie zainteresowanie, jednak wśród zbyt wąskiej rzeszy klientów.
- Działania marketingowe nadal opierały się głównie na marketingu szeptanym.
- Kampania reklamowa była prowadzona bez użycia właściwych narzędzi – drukowane ulotki, kolorowe bilbordy, które znikają powoli z przestrzeni miejskiej, jakieś ogłoszenie w prasie, brak dbałości o pozycjonowanie strony oraz nieciekawa reklama w samej witrynie www.
JAK ZADZIAŁALIŚMY?
- Stworzyliśmy dokładny plan optymalizujący działanie marketingowe. Wprowadziliśmy klienta do social mediów, zmieniliśmy treści reklamowe na stronie www., stworzyliśmy virale promocyjne oraz forum dla klienta.
- Dla lokalnej społeczności zorganizowaliśmy szereg kampanii reklamujących nową usługę: dzień otwarty w kwiaciarni, zajęcia w szkołach, udział w targach branżowych (targi ślubne, florystyczne, dla przedsiębiorców). Zorganizowaliśmy także cykl wieczorków florystycznej magii: dla zakochanych, dla kobiet z Okazji Dnia Kobiet, przy wielkanocnym stole, psikus albo kwiatek.
- Za naszą namową Klienta zrezygnowała z inwestowania w stare i nieefektywne metody pozyskiwania klientów, a zaoszczędzone środki przeznaczył na profesjonalne pozycjonowanie strony.
- Zaangażowaliśmy pracowników w działania promocyjne.
- Dokonaliśmy ewaluacji przedsięwzięcia.
CZY ZADZIAŁAŁO?
- Po roku od ustania kampanii zanotowano wzrost przychodów o 31,5%.
- Dzięki temu, że zrobiliśmy kampanijny szum, kwiaciarnią klientki zaczęły interesować się także media ogólnokrajowe. Dzięki temu Klientka zyskała darmową reklamę.
- Dzięki nowej strategii marketingowej, po roku od zakończenia projektu, aż 76% stanowili nowi klienci (w kolejnych latach ten odsetek spadał, jednak nie przekroczył bariery 47%).
- Zaangażowanie właścicieli i pracowników we wspólne kampanie promocyjne jeszcze bardziej zacieśniło ich więzy i poprawiło jakość współpracy.
- Po 5 latach od zakończenia projektu, Klienta rozwinęła swój biznes w sieć 5 kwiaciarni na ternie południowej Polski.